12 februari 2018: URBAN INDUSTRIAL KOOPT BEDRIJFSPANDEN IN AMSTERDAM NOORD EN ALMERE

Amsterdam, 12 februari 2018

Urban Industrial koopt bedrijfspanden in Amsterdam Noord en Almere

Urban Industrial, investeerder in en financier van industrieel vastgoed, heeft recent een tweetal industriële panden verworven van de Amsterdamse projectontwikkelaar COD. De objecten, welke beide langjarig zijn verhuurd, zijn gelegen aan de Backupstraat 25 in Amsterdam en de Beemsterweg 8 in Almere. Het object aan de Backupstraat bedraagt 10.406 vierkante meter verhuurbaar vloeroppervlakte en is onderdeel van het strategisch aan het IJ gelegen Cornelis Douwes bedrijventerrein in Amsterdam Noord. Het object in Almere is gelegen op bedrijventerrein Hollandse Kant en bestaat uit 6.365 vierkante meter verhuurbaar vloeroppervlakte.

Richard Baltus, managing partner Urban Industrialdeze acquisitie draagt bij aan de verdere groei van onze portefeuille en geeft een belangrijke impuls aan onze lange termijn strategie in Amsterdam Noord."

Enno Otten, directeur COD: “De snelheid en voortvarendheid waarmee we deze deal met Urban Industrial hebben kunnen doen past goed bij de werkwijze van COD. Door een beleggingspartner als UI te kiezen bij de aan- en verkoop van deze locaties, heeft COD voor haarzelf interessante ontwikkelkansen kunnen creëren.”

De totale portefeuille van Urban Industrial heeft inmiddels een waarde van meer dan EUR 260 miljoen. Urban Industrial werd in deze transactie geadviseerd door DLA Piper en CVO. COD werd geadviseerd door Nauta Dutilh.

Backupstraat 25 in Amsterdam